Samorządowe Przedszkole nr 14 w Krakowie

Get Adobe Flash player

Ciekawość poznawczo-badawcza stanowi podstawę do poznawania świata, w którym żyjemy, a jeszcze bardziej do zgłębiania tajemnic kosmosu, którego częścią jest planeta Ziemia. Obszar ten jest niewątpliwie tajemnicą i zagadką stale odkrywaną i poznawaną. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom dzieci temat – kosmos – stanowił przestrzeń naszych działań w tym tygodniu. Wszystkie Przedszkolaki w grupie V odbyły niezwykłą podróż, oczywiście rakietą, by móc poznać Układ Słoneczny i tajemnice, jakie skrywa. W trakcie naszych spotkań bacznie przyglądaliśmy się planetom, satelitom, planetoidom, kometom, meteorytom – wspólnie śpiewaliśmy piosenkę o „Małych ciałach niebieskich”. Dowiedzieliśmy się również, czym jest „Droga Mleczna” oraz jakie umiejętności będą nam potrzebne, by w przyszłości zostać astronautą. Nasze spotkania były wspaniałą zabawą połączoną ze zdobywaniem wiedzy na temat wszechświata. Dzieci wspaniale pracowały codziennie relacjonując to, co udało im się zrobić. A pomysłów im nie brakowało. By móc zobaczyć fantastyczne osiągnięcia dzieci z grupy V gorąco zachęcamy do odwiedzenia naszej galerii.

mgr Ewelina Śliwa

mgr Dominika Michalik

mgr Agnieszka Kwiecień

W ubiegłym tygodniu grupa V w ramach edukacji zdalnej poznała „WIELKANOCNE ZWYCZAJE” radośnie przygotowując się do nadchodzących Świąt. Dowiedzieliśmy się, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym oraz co symbolizują dane produkty.  Nie mogło zabraknąć również wesołych zadań z okazji Prima Aprilis, które przyniosły wszystkim wiele uśmiechu. Przedszkolaki dzielnie pracowały w swoich domach wykonując przygotowane dla nich zadania oraz pomagały w przygotowaniach do Wielkanocy. 

mgr Dominika Michalik
mgr Ewelina Śliwa 

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

J. Koczanowska


26 marca w grupie V obchodziliśmy Dzień Teatru. Przedszkolaki poznały różne rodzaje przedstawień teatralnych i dowiedziały się czego potrzeba, aby mógł powstać spektakl. Wspólnie rozwiązywaliśmy wykreślankę, a następnie zamieniliśmy się w marionetki. Każde dziecko otrzymało bilet na przedstawienie niespodziankę „Trzy małe świnki” oraz wykonało swoją maskę teatralną. Na koniec dzieci uczestniczyły w sesji zdjęciowej w teatralnej fotobudce. 

mgr Dominika Michalik

22 marca obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ WODY. Z tej okazji postanowiliśmy zorganizować zajęcia i zaprosić na nie także naszych rodziców w formie online. Dzieci aktywnie brały udział we wspólnych zabawach, których głównym celem było uświadomienie znaczenia wody dla zdrowia i życia ludzi, zwierząt i roślin oraz konieczności jej oszczędzania. Na początek dzieci zostały zaproszone do odkrycia tematu zajęć. W tym celu dzieci umieszczały w miskach z wodą nenufary – kwiaty, które rozchylając swoje płatki ukazały dzieciom temat zajęć. Następnie przedszkolaki wykonywały doświadczenie, podczas którego badały właściwości wody: określały jej smak, kolor, zapach i kształt. Dzieliły się swoimi wrażeniami i pomysłami. Następnie wzbogacały swoją wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie, stanów skupienia wody oraz sposobów jej oszczędzania podczas prezentacji multimedialnej „Woda dookoła nas”. Kolejnym elementem zajęć były zabawy ruchowe, podczas których dzieci musiały ze sobą współpracować i naśladować ruchy partnera. Punktem kulminacyjnym były oczywiście zabawy badawcze i eksperymenty z wodą w roli głównej. W toku doświadczeń dzieci stawiały hipotezy i sprawdzały: czy w butelce można zamknąć chmurkę, czy w butelce może pojawić się tornado oraz  ile kropel wody zmieści się na powierzchni monety. Wszystkie propozycje spotkały się z dużym zaciekawieniem i zaangażowaniem dzieci. Na zakończenie nie zabrakło również podsumowania i utrwalenia zdobytej wiedzy w trakcie „Wodnego quizu”. Dzieci wykazując się wiedzą na temat wody zdobyły pamiątkowy medal „Przyjaciela wody”.  

Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza nie tylko zainspiruje dzieci do kolejnych eksperymentów i doświadczeń ale przede wszystkim uwrażliwi je na konieczność szanowania i dbania o drogocenny skarb, jakim jest woda.

mgr Ewelina Śliwa

mgr Dominika Michalik

mgr Agnieszka Kwiecień

19 marca 2021 roku w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. W tym dniu dzieci oraz nauczyciele założyli dwie niepasujące skarpetki. Zakładając kolorowe, niepasujące skarpetki zwróciliśmy na siebie uwagę, a tym samym okazaliśmy szacunek osobom z Zespołem Downa. Pokazaliśmy, że różni nas od nich tak niewiele, jeden niepasujący chromosom, tak jak jedna niepasująca skarpetka. W tym dniu dzieci uczestniczyły w różnych „skarpetkowych” zabawach: przechodziły przez tor przeszkód, brały udział w pokazie mody przechodząc przez czerwony dywan, wieszały skarpetki na sznurkach oraz poszerzyły swoją wiedze na temat osób z Zespołem Downa. Kolorowe skarpetki na naszych stopach były wyrazem radości, tolerancji i solidarności z osobami z Zespołem Downa.

mgr Agnieszka Kwiecień

W minionym tygodniu w naszej grupie zagościł sympatyczny robocik Necio, który jest głównym bohaterem projektu „POZNAJEMY INTERNET”. Jest to projekt edukacyjny skierowany do dzieci w wieku 4-6 lat, poświęcony bezpiecznemu korzystaniu z Internetu. Korzystając z serwisu Necio.pl, dzieci dowiedziały się, czym jest Internet, jak surfować po stronach WWW, bezpiecznie komunikować się z innymi, używać poczty e-mail, wybierać bezpieczne strony. Najmłodsi internauci poznali także Sieciaki (bohaterów serwisu Sieciaki.pl – dzieciaki, które potrafią bezpiecznie i efektywnie korzystać z zasobów sieci) oraz Sieciuchy (postacie uosabiające internetowe zagrożenia). Poprzez aktywne słuchanie bajek, piosenek, pracę z kartami ćwiczeń oraz rozmaite gry ruchowe dzieci dowiedziały się, że Internet to przyjazne miejsce, w którym przy wsparciu rodziców można się bezpiecznie bawić, uczyć i poznawać świat.

mgr Ewelina Śliwa

mgr Dominika Michalik

mgr Agnieszka Kwiecień

Copyright © 2014 - s.przeczek@gmail.com